Причём не проходят не только мессаги, но и запросы на авторизацию - новый юзер может получить их ТОЛЬКО будучи в онлайне-((
"Automatically send messages through server if direct connection fails" абсолютно никак не влияет. Как впрочем и изменение любых других настроек-(
ася 2000b v.4.63 build 3279.
Уважаемые господа, помогите разобраться с безобразием, творимым ICQ!
Я обнаружил огромный баг в ICQ, его суть в том, что у всех
пользователей(все!), которые регистрировались в течении последних недель 2
и по настоящее время сообщения, которые пишутся им когда они в статусе
offline - не приходят к ним не через 5 минут, не через 10, не через
дни(естественно, они заходят в online, для того, чтобы попытаться получить
их) - не верите? Попробуйте сами зарегистрировать новый Uin и отправьте на
него сообщение с другой Аси - не дойдёт(по состоянию на 15 июля). Я проверял
это на абсолютно разных сетях, машинах, разных версиях ICQ, включая
Web-версию go.icq.com и т.д. В том числе у моих знакомых, которым я
рассказал о проблеме и которые завели себе недавно новую Асю - обнаружили у
себя точно такие же проблемы. Как професcиональный пользователь я более чем
уверен что это проблема на стороне серверов Icq.
Вы представляете сколько пользователей(это миллионы) реально работают даже
не зная об этой проблеме - они просто не получают собщения от своих друзей,
знакомых, партнёров!
Но самое главное - это реакция службы поддержки ICQ! Первое письмо с
описанием проблемы, я отправил ещё 25 июня(все письма и ответы прилагаются
- первое письмо в самом низу сообщения), уточнив, что я профессиональный
пользователь и мне не надо объяснять как влючать и выключать ICQ. Их
ответами Вы можете полюбоваться и я думаю посмеяться от души. Никаких
действий или попыток действий с их стороны предпринято не было. Они просто
делают идиотов из людей!(или наоборот - люди сделали идиотов из них). Когда
я первый раз написал им о проблеме и указал проблемный номер Аси на то
время - через несколько дней я обнаружил что этот номер просто(!!!!)
удалён! Классное решение проблемы? :))
Пожалуйста, помогите остановить это безобразие, я допускаю, то мой
английский с www.translate.ru не супер, но проблема существует и мне обидно за
моих знакомых, клиентов и просто людей которые могут не получить сообщений,
содержание которых может быть важным, испортить отношения с людьми.
Потом в конце концов - неужели невозможно заставить тех дебилов которые
сидят в Тех.поддержке Icq заставить хотя бы заметить(!) проблему и
известить о ней пользователей, приостановить регистрацию - ну хоть
что-нибудь сделать и не строить из людей Идиотов.
С уважением и надеждой на помощь,
Окунев М.Д.
>Greetings.
>We have received your recent inquiry addressed to the ICQ technical
>support
>team. Your feedback is important to us.
>It appears that your recent email may require attention above and beyond
>technical assistance. If this is a privacy concern you may wish to
review
>the ICQ Security Tutorial at
>http://www.icq.com/features/security/security-tutorial.html >If you are experiencing difficulties in regards to access of an ICQ
>number,
>you may wish to try the ICQ password retrieval service located on
>http://www.icq.com/password/. In case of a forgotten, lost or changed
>password this enhanced service allows our users in certain cases to
regain
>access to the ICQ number.
>If you require further assistance, you may refer your inquiry (in its
>entirety) to the following email address which may be able to provide you
>with additional assistance in this matter: Pniyot_shonot@icq.com.
>An effort to respond will be made in a timely manner.
>Thank you
>ICQ Technical Support Team.
Russian version:
После этого письма я написал им письмо(оно не сохранилось), в котором шаг
за шагом объяснил им примерно так: зарегисрируйте новый Uin, подкючите его,
сделайте статус offline, отправьте на него сообщение с другой ICQ, сделайте
статус online - получили сообщение? -
Ответом вы можете насладиться выше!
>Hello,
>Thank you for taking the time to write us.
>
>We could not quite understand your problem.
>In order for us to help you we need more information. Please write back
>specifying more details regarding the problems, and any other detail that
>may enable us to assist you.
>Please be sure to include the whole correspondence.
>
>Thank you.
>
>Please note:
>ICQ will never ask you to submit your password by email. Should you
receive
>any email appearing to be from ICQ that asks for your password, please do
>not respond to such an email.
>
>
>
>-----Original Message-----
>From: rbecom@yandex.ru [mailto:rbecom@yandex.ru]
>Sent: Monday, July 01, 2002 4:13 PM
>To: SUPPORT10@icq.com
>Subject: RE: Feedback - Send/Receive Message, URL, SMS
>
>
>Sirs, has passed 4 days after your last letter. Uin you have removed mine
>also any answer. This decision of a problem? Cool! What to do(make) to
me?
>To be registered anew? Thank for the help:-)))
>
>P.S. If the patient is sick, you simply chop off to it(him) a head - the
>fine decision of a problem.
>
>
>>Hello,
>>
>>We appreciate you taking the time to inform us of the problem you
>>encountered. We are looking in to what you have described and are
working
>on
>>an appropriate response to assist you. The response may take more than
the
>>usual response time.
>>
>>This message serves as a receipt. There is no need to answer it.
>>
>>Thank you for your patience and feedback.
>>
>>
>>Please note:
>>ICQ will never ask you to submit your password by email. Should you
receive
>>any email appearing to be from ICQ that asks for your password, please
do
>>not respond to such an email.
>>
>>
>>
>>-----Original Message-----
>>From: rbecom@yandex.ru [mailto:rbecom@yandex.ru]
>>Sent: Wednesday, June 26, 2002 2:34 PM
>>To: SUPPORT10@icq.com
>>Subject: RE: Feedback - Send/Receive Message, URL, SMS
>>
>>
>>Guys, yes you that? Scoff that - whether. All works for millions people,
>and
>>on mine ICQ number it is impossible to receive messages which are sent
me
>in
>>offline. And you of nothing are going to do(make)? What to me - to sit
and
>>wait? Has passed 3 days from time of registration ICQ number - and all
the
>>same does not work. Also it is a problem not in my version ICQ is bug at
>you
>>on the server(maybe)! When at me this problem will be solved? It is a
>>problem can be not only at me. Make though something - you technical
>>support!
>>
>>>Hello,
>>>
>>>Thank you for reporting the difficulties described in your email. Your
>>>feedback is important to us.
>>>
>>>Please note that the ICQ Team is constantly working to make available
new
>>>and improved version of the ICQ software.
>>>
>>>We apologize for the inconvenience.
>>>
>>>Thank you.
>>>
>>>Please note:
>>>ICQ will never ask you to submit your password by email. Should you
>receive
>>>any email appearing to be from ICQ that asks for your password, please
do
>>>not respond to such an email.
>>>
>>>
>>>
>>>-----Original Message-----
>>>From: rbecom@yandex.ru [mailto:rbecom@yandex.ru]
>>>Sent: Tuesday, June 25, 2002 3:15 PM
>>>To: SUPPORT10@icq.com
>>>Subject: RE: Feedback - Send/Receive Message, URL, SMS
>>>
>>>
>>>Dear sirs, I have told you, that I the professional user, I can
>distinguish
>>>"time out" from the present problem. I am turned off from ICQ for 5
>>minutes,
>>>for this time to me write the message, I am included and I do not
receive
>>>them! I checked yesterday, I checked today - does not work. Absolutly
does
>>>not work. From me receive messages, I can receive only (!) if in online
if
>>I
>>>in offline and me have written the message even if I shall enter in ICQ
in
>>1
>>>minute after that - I shall not receive it(him) and in 10 minutes I
shall
>>>not receive - at all I do not receive. The history and with liteICQ - a
>>>think problem in ICQ - 163260317. Very much I ask you to help me.
>>>
>>>P.S. It's realy problem.
>>>
>>>
>>>>Hello,
>>>>Thank you for taking the time to write us.
>>>>
>>>>ICQ messages sent offline are saved on our servers for a limited
period
>of
>>>>time only. These messages are deleted either upon delivery to the
>>recipient
>>>>or when the saving period is over, which ever comes first.
>>>>
>>>>In addition, please note that in case our servers temporarily go down,
>our
>>>>system has an auto-resume for most offline message. Any message that
can
>>be
>>>>auto-resumed will be automatically sent to the recipient after system
>>idle.
>>>>
>>>>We hope you will continue to use the service. If you have any further
>>>>questions, please don't hesitate to contact us.
>>>>
>>>>Thank you.
>>>>
>>>>Please note:
>>>>ICQ will never ask you to submit your password by email. Should you
>>receive
>>>>any email appearing to be from ICQ that asks for your password, please
do
>>>>not respond to such an email.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>-----Original Message-----
>>>>From: rbecom@yandex.ru [mailto:rbecom@yandex.ru]
>>>>Sent: Tuesday, June 25, 2002 1:04 PM
>>>>To: support@icq.com
>>>>Subject: Feedback - Send/Receive Message, URL, SMS
>>>>
>>>>
>>>>From: Michail Okounew, 163260317
>>>>Was sent in: Tue Jun 25 06:56:54 EDT 2002
>>>>Referrer URL: http://web.icq.com/help/faq/1,,1692,00.html >>>>OS: Windows 2000
>>>>ICQ Version: 2002a Beta Build #3727
>>>>
>>>>Feedback:
>>>>I'm a proffesional user and i have a problem: i registering new ICQ
>number
>>>>163260317 and if i and my friends online - then all OK(all message
has
>>>>outgoing and incoming), but if i offline and my friends send my
messages,
>>>>when i going back online i not receive this messages(none). I testing
web
>>>>Icq and standart ICQ - no change. Please help my.
>>>>
>>>>Browser Type: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows NT 5.0)
>>>>Connection Type: local
>>>>Connection Speed:
>>>>IP Address: 194.247.137.137 (Default)
>>>>Memory: above_64
>>>>CPU: Pentium2
>>>>ISP: RTS
Что делать будем?09.09.02 17:19 Автор: J'JF <Dmytro Volhushyn> Статус: Elderman
Никогда не пользовался аськой, хотя стаж работы в Сети имею очень солидный (5 лет). Не было надобности. И вот, недели 3 назад, понадобилась мне ася. Слил. Зарегистрировался.
Сообщения не доходят регулярно (если точно - то всегда), но я думал, что это глюк программы. Да-а-а-а... прикол...
Что делать будем?
Причём не проходят не только мессаги, но и запросы на авторизацию - новый юзер может получить их ТОЛЬКО будучи в онлайне-((
"Automatically send messages through server if direct connection fails" абсолютно никак не влияет. Как впрочем и изменение любых других настроек-(
ася 2000b v.4.63 build 3279.