информационная безопасность
без паники и всерьез
 подробно о проектеRambler's Top100
Сетевые кракеры и правда о деле ЛевинаГде водятся OGRыВсе любят мед
BugTraq.Ru
Русский BugTraq
 Анализ криптографических сетевых... 
 Модель надежности двухузлового... 
 Специальные марковские модели надежности... 
 Очередное исследование 19 миллиардов... 
 Оптимизация ввода-вывода как инструмент... 
 Зловреды выбирают Lisp и Delphi 
главная обзор RSN блог библиотека закон бред форум dnet о проекте
bugtraq.ru / форум / networking
Имя Пароль
если вы видите этот текст, отключите в настройках форума использование JavaScript
ФОРУМ
все доски
FAQ
IRC
новые сообщения
site updates
guestbook
beginners
sysadmin
programming
operating systems
theory
web building
software
hardware
networking
law
hacking
gadgets
job
dnet
humor
miscellaneous
scrap
регистрация





Легенда:
  новое сообщение
  закрытая нитка
  новое сообщение
  в закрытой нитке
  старое сообщение
Подтверждаю....-( 16.07.02 17:26  Число просмотров: 1685
Автор: JINN <Sergey> Статус: Elderman
<"чистая" ссылка>
Причём не проходят не только мессаги, но и запросы на авторизацию - новый юзер может получить их ТОЛЬКО будучи в онлайне-((
"Automatically send messages through server if direct connection fails" абсолютно никак не влияет. Как впрочем и изменение любых других настроек-(
ася 2000b v.4.63 build 3279.
<networking>
ICQ очень большой Bug 15.07.02 16:05  
Автор: Altous Статус: Незарегистрированный пользователь
<"чистая" ссылка>
Уважаемые господа, помогите разобраться с безобразием, творимым ICQ!

Я обнаружил огромный баг в ICQ, его суть в том, что у всех
пользователей(все!), которые регистрировались в течении последних недель 2
и по настоящее время сообщения, которые пишутся им когда они в статусе
offline - не приходят к ним не через 5 минут, не через 10, не через
дни(естественно, они заходят в online, для того, чтобы попытаться получить
их) - не верите? Попробуйте сами зарегистрировать новый Uin и отправьте на
него сообщение с другой Аси - не дойдёт(по состоянию на 15 июля). Я проверял
это на абсолютно разных сетях, машинах, разных версиях ICQ, включая
Web-версию go.icq.com и т.д. В том числе у моих знакомых, которым я
рассказал о проблеме и которые завели себе недавно новую Асю - обнаружили у
себя точно такие же проблемы. Как професcиональный пользователь я более чем
уверен что это проблема на стороне серверов Icq.

Вы представляете сколько пользователей(это миллионы) реально работают даже
не зная об этой проблеме - они просто не получают собщения от своих друзей,
знакомых, партнёров!

Но самое главное - это реакция службы поддержки ICQ! Первое письмо с
описанием проблемы, я отправил ещё 25 июня(все письма и ответы прилагаются
- первое письмо в самом низу сообщения), уточнив, что я профессиональный
пользователь и мне не надо объяснять как влючать и выключать ICQ. Их
ответами Вы можете полюбоваться и я думаю посмеяться от души. Никаких
действий или попыток действий с их стороны предпринято не было. Они просто
делают идиотов из людей!(или наоборот - люди сделали идиотов из них). Когда
я первый раз написал им о проблеме и указал проблемный номер Аси на то
время - через несколько дней я обнаружил что этот номер просто(!!!!)
удалён! Классное решение проблемы? :))

Пожалуйста, помогите остановить это безобразие, я допускаю, то мой
английский с www.translate.ru не супер, но проблема существует и мне обидно за
моих знакомых, клиентов и просто людей которые могут не получить сообщений,
содержание которых может быть важным, испортить отношения с людьми.

Потом в конце концов - неужели невозможно заставить тех дебилов которые
сидят в Тех.поддержке Icq заставить хотя бы заметить(!) проблему и
известить о ней пользователей, приостановить регистрацию - ну хоть
что-нибудь сделать и не строить из людей Идиотов.

С уважением и надеждой на помощь,
Окунев М.Д.

>Greetings.
>We have received your recent inquiry addressed to the ICQ technical
>support
>team. Your feedback is important to us.

>It appears that your recent email may require attention above and beyond
>technical assistance. If this is a privacy concern you may wish to
review
>the ICQ Security Tutorial at
>http://www.icq.com/features/security/security-tutorial.html
>If you are experiencing difficulties in regards to access of an ICQ
>number,
>you may wish to try the ICQ password retrieval service located on
>http://www.icq.com/password/. In case of a forgotten, lost or changed
>password this enhanced service allows our users in certain cases to
regain
>access to the ICQ number.

>If you require further assistance, you may refer your inquiry (in its
>entirety) to the following email address which may be able to provide you
>with additional assistance in this matter: Pniyot_shonot@icq.com.

>An effort to respond will be made in a timely manner.

>Thank you

>ICQ Technical Support Team.

Russian version:
После этого письма я написал им письмо(оно не сохранилось), в котором шаг
за шагом объяснил им примерно так: зарегисрируйте новый Uin, подкючите его,
сделайте статус offline, отправьте на него сообщение с другой ICQ, сделайте
статус online - получили сообщение? -

Ответом вы можете насладиться выше!

>Hello,
>Thank you for taking the time to write us.
>
>We could not quite understand your problem.
>In order for us to help you we need more information. Please write back
>specifying more details regarding the problems, and any other detail that
>may enable us to assist you.
>Please be sure to include the whole correspondence.
>
>Thank you.
>
>Please note:
>ICQ will never ask you to submit your password by email. Should you
receive
>any email appearing to be from ICQ that asks for your password, please do
>not respond to such an email.
>
>
>
>-----Original Message-----
>From: rbecom@yandex.ru [mailto:rbecom@yandex.ru]
>Sent: Monday, July 01, 2002 4:13 PM
>To: SUPPORT10@icq.com
>Subject: RE: Feedback - Send/Receive Message, URL, SMS
>
>
>Sirs, has passed 4 days after your last letter. Uin you have removed mine
>also any answer. This decision of a problem? Cool! What to do(make) to
me?
>To be registered anew? Thank for the help:-)))
>
>P.S. If the patient is sick, you simply chop off to it(him) a head - the
>fine decision of a problem.
>
>
>>Hello,
>>
>>We appreciate you taking the time to inform us of the problem you
>>encountered. We are looking in to what you have described and are
working
>on
>>an appropriate response to assist you. The response may take more than
the
>>usual response time.
>>
>>This message serves as a receipt. There is no need to answer it.
>>
>>Thank you for your patience and feedback.
>>
>>
>>Please note:
>>ICQ will never ask you to submit your password by email. Should you
receive
>>any email appearing to be from ICQ that asks for your password, please
do
>>not respond to such an email.
>>
>>
>>
>>-----Original Message-----
>>From: rbecom@yandex.ru [mailto:rbecom@yandex.ru]
>>Sent: Wednesday, June 26, 2002 2:34 PM
>>To: SUPPORT10@icq.com
>>Subject: RE: Feedback - Send/Receive Message, URL, SMS
>>
>>
>>Guys, yes you that? Scoff that - whether. All works for millions people,
>and
>>on mine ICQ number it is impossible to receive messages which are sent
me
>in
>>offline. And you of nothing are going to do(make)? What to me - to sit
and
>>wait? Has passed 3 days from time of registration ICQ number - and all
the
>>same does not work. Also it is a problem not in my version ICQ is bug at
>you
>>on the server(maybe)! When at me this problem will be solved? It is a
>>problem can be not only at me. Make though something - you technical
>>support!
>>
>>>Hello,
>>>
>>>Thank you for reporting the difficulties described in your email. Your
>>>feedback is important to us.
>>>
>>>Please note that the ICQ Team is constantly working to make available
new
>>>and improved version of the ICQ software.
>>>
>>>We apologize for the inconvenience.
>>>
>>>Thank you.
>>>
>>>Please note:
>>>ICQ will never ask you to submit your password by email. Should you
>receive
>>>any email appearing to be from ICQ that asks for your password, please
do
>>>not respond to such an email.
>>>
>>>
>>>
>>>-----Original Message-----
>>>From: rbecom@yandex.ru [mailto:rbecom@yandex.ru]
>>>Sent: Tuesday, June 25, 2002 3:15 PM
>>>To: SUPPORT10@icq.com
>>>Subject: RE: Feedback - Send/Receive Message, URL, SMS
>>>
>>>
>>>Dear sirs, I have told you, that I the professional user, I can
>distinguish
>>>"time out" from the present problem. I am turned off from ICQ for 5
>>minutes,
>>>for this time to me write the message, I am included and I do not
receive
>>>them! I checked yesterday, I checked today - does not work. Absolutly
does
>>>not work. From me receive messages, I can receive only (!) if in online
if
>>I
>>>in offline and me have written the message even if I shall enter in ICQ
in
>>1
>>>minute after that - I shall not receive it(him) and in 10 minutes I
shall
>>>not receive - at all I do not receive. The history and with liteICQ - a
>>>think problem in ICQ - 163260317. Very much I ask you to help me.
>>>
>>>P.S. It's realy problem.
>>>
>>>
>>>>Hello,
>>>>Thank you for taking the time to write us.
>>>>
>>>>ICQ messages sent offline are saved on our servers for a limited
period
>of
>>>>time only. These messages are deleted either upon delivery to the
>>recipient
>>>>or when the saving period is over, which ever comes first.
>>>>
>>>>In addition, please note that in case our servers temporarily go down,
>our
>>>>system has an auto-resume for most offline message. Any message that
can
>>be
>>>>auto-resumed will be automatically sent to the recipient after system
>>idle.
>>>>
>>>>We hope you will continue to use the service. If you have any further
>>>>questions, please don't hesitate to contact us.
>>>>
>>>>Thank you.
>>>>
>>>>Please note:
>>>>ICQ will never ask you to submit your password by email. Should you
>>receive
>>>>any email appearing to be from ICQ that asks for your password, please
do
>>>>not respond to such an email.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>-----Original Message-----
>>>>From: rbecom@yandex.ru [mailto:rbecom@yandex.ru]
>>>>Sent: Tuesday, June 25, 2002 1:04 PM
>>>>To: support@icq.com
>>>>Subject: Feedback - Send/Receive Message, URL, SMS
>>>>
>>>>
>>>>From: Michail Okounew, 163260317
>>>>Was sent in: Tue Jun 25 06:56:54 EDT 2002
>>>>Referrer URL: http://web.icq.com/help/faq/1,,1692,00.html
>>>>OS: Windows 2000
>>>>ICQ Version: 2002a Beta Build #3727
>>>>
>>>>Feedback:
>>>>I'm a proffesional user and i have a problem: i registering new ICQ
>number
>>>>163260317 and if i and my friends online - then all OK(all message
has
>>>>outgoing and incoming), but if i offline and my friends send my
messages,
>>>>when i going back online i not receive this messages(none). I testing
web
>>>>Icq and standart ICQ - no change. Please help my.
>>>>
>>>>Browser Type: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows NT 5.0)
>>>>Connection Type: local
>>>>Connection Speed:
>>>>IP Address: 194.247.137.137 (Default)
>>>>Memory: above_64
>>>>CPU: Pentium2
>>>>ISP: RTS
Что делать будем? 09.09.02 17:19  
Автор: J'JF <Dmytro Volhushyn> Статус: Elderman
<"чистая" ссылка>
Никогда не пользовался аськой, хотя стаж работы в Сети имею очень солидный (5 лет). Не было надобности. И вот, недели 3 назад, понадобилась мне ася. Слил. Зарегистрировался.
Сообщения не доходят регулярно (если точно - то всегда), но я думал, что это глюк программы. Да-а-а-а... прикол...
Что делать будем?
Подтверждаю....-( 16.07.02 17:26  
Автор: JINN <Sergey> Статус: Elderman
<"чистая" ссылка>
Причём не проходят не только мессаги, но и запросы на авторизацию - новый юзер может получить их ТОЛЬКО будучи в онлайне-((
"Automatically send messages through server if direct connection fails" абсолютно никак не влияет. Как впрочем и изменение любых других настроек-(
ася 2000b v.4.63 build 3279.
1




Rambler's Top100
Рейтинг@Mail.ru


  Copyright © 2001-2025 Dmitry Leonov   Page build time: 0 s   Design: Vadim Derkach